Problem att logga in?

Om du har problem med att logga in beror det vanligtvis på att ditt BankID är för gammalt, att det är spärrat eller att du skrivit in fel lösenord.

Börja med att testa ditt BankID

Om du har problem med ditt BankID är ett tips att testa det. Det gör du hos den bank som du har skaffat ditt BankID. När du testar ditt BankID får du till exempel svar på om det säkerhetsprogram du har installerat på din dator eller telefon fungerar som det ska och om ditt BankID är giltigt.

Stöder vår webbplats ditt BankID?

På vår webbplats kan du använda BankID som är utfärdade av din bank. Om du har problem med ditt BankID ska du i första hand vända dig till den leverantör som du har skaffat ditt BankID hos.

Lever din dator upp till de tekniska kraven?

Det är i första hand den som har utfärdat ditt BankID som du vänder dig till för att kontrollera vilka operativsystem och webbläsare som fungerar ihop med ditt BankID. 

Mina sidor fungerar bäst i de vanligaste webbläsarna:

  • Microsoft Internet Explorer version 11 och senare
  • Firefox, senaste versionen
  • Chrome, senaste versionen.

Fler tips på hur du kan lösa ditt problem

  • Om du använder en BankID med kortläsare, se till att du kopplat ihop kortläsaren och datorn med usb-kabeln innan du loggar in.
  • Prova att uppdatera sidan (knappen F5 för PC och Kommandoknappen (⌘)+R för Mac).
  • Ta bort cookies och tillfälliga filer från din webbläsare. Om du har Internet Explorer går du in under Verktyg och väljer att ta bort webbhistorik. Är du osäker på hur du gör i din webbläsare, gå till Hjälp i menyraden.
  • Om du misslyckas med inloggningen, stäng ner alla webbläsarfönster innan du försöker igen.
  • Om du har problem att logga in från datorn på jobbet eller skolan, kan du testa att logga in från din dator hemma och se om det fungerar bättre.
  • Se till att din webbläsare tillåter cookies och Javascript.

Hittade du inte orsaken till ditt problem?

Om du inte hittar orsaken till ditt problem får du gärna kontakta vår kundservice på kundservice@kapan.se eller på 060-18 75 85. Skriv gärna vilken dator, mobil eller surfplatta du använder, ange också namn och version på din webbläsare. 

XS SM MD LG XL