Anmäl eller ändra ditt kontonummer
För att du ska få din utbetalning behöver du anmäla till vilket konto du vill ha dina pengar. Logga in på Mina sidor och anmäl ditt konto där. Kontot som du anmäler behöver vara ditt ditt eget eller ett konto som du delar med någon.
För dig som har bank-id
Du anmäler eller ändrar ditt kontonummer enklast direkt på Mina sidor med bank-id.
Logga in och anmäl ditt konto på Mina sidor
För dig som saknar bank-id
Saknar du bank-id kan du anmäla eller ändra ditt kontonummer på blankett. Du hittar ditt kontonummer hos din bank. Var noggrann när du fyller i blanketten så att du får din utbetalning i tid.
Kontoanmälan (pdf, nytt fönster)
Ett bankkontonummer har två delar: ett clearingnummer och ett kontonummer. Clearingnumret har fyra eller fem siffror. Clearingnummer som börjar med 8 har alltid fem siffror. För personkonto med ditt personnummer som kontonummer är clearingnumret alltid 3300.
Vad händer om jag fyller i fel kontouppgifter?
Om du fyller i fel kontouppgifter kommer du inte få din utbetalning i rätt tid. Vi informerar dig om detta via brev till Kivra alternativt till din folkbokförningsadress. Om du rättar dina kontouppgifter gör vi ett nytt försök att betala ut dina pengar den sista bankdagen i månaden eller vid nästa ordinarie utbetalningsdag.
Vad händer om du inte anmäler konto till oss?
Har du anmält inte ditt kontonummer till oss kommer vi att fortsätta att använda de kontouppgifter Swedbank har i sitt kontoregister till och med december 2025. Från januari 2026 slutar vi att använda Swedbanks uppgifter. Du behöver innan dess anmäla ditt konto till oss för att fortsätta få din utbetalning.